Ginecologie

In ce consta consultatia ginecologica?
Consultatia ginecologica este compusa din doua etape. Prima etapa este anamneza si consta in comunicarea cu pacienta despre simptomele sale, istoria afectunii si alte detalii importante. Apoi urmeaza examenul cu valve si tuseu vaginal. La sfarsiutul consultatiei se discuta afectiunea si se informeaza pacienta asupra diagnosticului si tratamentului.

Cat timp dureaza consultatia ginecologica?
Consultatia ginecologica dureaza aproximativ 20 de minute.

Cand se efectueaza prima consultatie ginecologica?
Inainte de inceperea vietii sexuale:
-Cand tanara simte modificarea secretiei vaginale, care poate fi patologica, sau daca menstruatiile sunt dureroase si neregulate.
-Prezentarea la medic este indicata chiar inaintea inceperii vietii sexuale, medicul putand da sfaturi competente tinerei pentru a preveni o sarcina nedorita, sau contractarea unor boli cu transmitere sexuala.
Dupa inceperea vietii sexuale:
Se recomanda un consult ginecologic anual care sa contina si un examen citologic (Babes Papanicolau), pentru a detecta modificarile premature care pot duce la aparitia cancerului de col uterin. La acestea se pot adauga investigatii de laborator sau ecografice pe care medicul le considera necesare.

Cum tratam sterilitatea?
Pacientelor care se prezinta pentru sterilitate li se fac mai multe investigatii pe langa consultul clinic: analize de laborator (hormonale, imunologice, si bacteriologice), ecografii simple sau pentru monitorizarea ovulatiei si investigatia partenerului din punct de vedere clinic si al spermogramei.

In ce consta monitorizarea ovulatiei?
Consta in ecografii succesive in anumite zile ale ciclului, la care se pot adauga investigatii de laborator.

Cum tratam bolile cu transmitere sexuala?
Avand in vedere frecventa crescuta si riscul mare de afectare a anexelor (ovare si trompe uterine) care poate duce la sterilitate, se recomanda examen complet al secretiei vaginale si din colul uterin, urmat de tratament tintit, complet si care sa includa obligatoriu si partenerul.

Informatii utile:
Conditiile optime pentru recoltarea examenului citologic Babes-Papanicolau sunt: 24 de ore de repaus sexual si fara igiena intravaginala, obligatoriu sa fie in afara perioadei de sangerare menstruala.
Pentru diagnosticul imagistic al modificarilor glandei mamare se recomanda efectuarea ecografiei imediat dupa terminarea menstruatiei si pana in maxim ziua a 10-a.
Pentru examenul HPV se recomanda 48 ore repaus sexual si fara igiena intravaginala.
In ceea ce priveste ecografia genitala sau abdominala totala se recomanda ingestia de lichide cu doua ore inainte pentru ca vezica urinara sa fie plina si astfel vizualizarea organelor genitale sa fie mai buna. Ecografia ajuta la stabilirea unui diagnostic in problemele ginecologice, iar in perioada de sarcina constituie un mijloc foarte important in monitorizarea sarcinii (etapele cresterii fatului, dimensiunile acestuia, morfologia, bataile cardiace, etc)

Acest articol a fost publicat în Ginecologie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Ginecologie

  1. teodora spune:

    nu pot sa raman insarcinata mi sa spus ca am trompele infundate un chist si o anexita

  2. NICOLICI MARIA DANIELA spune:

    Sunt insarcinata si ca perioada am 23 saptamani, doresc sa fac in cadrul clinicii dvs. 4 D. As dorii sa mi dati detalii despre costul acestuia cat si cum pot sa va contactez. Multumesc!

  3. Raluca Mihaela spune:

    Trebuia sa imi vina ciclu pe 23 februarie si deja suntem in 4 martie mi-am facut un test si mi-a iesit negativ multi mi-au zis ca mi l-am facut prea devreme dar stiu ca sotul meu nu a facut nimic adica sper sa intelege-ti dureri am ca si cum mi-ar venii ma doare spatele ma dor sanii dar nu imi vine dar am observat ca urinez mai des si ca e cam galbui si ma ustura mi-e frica sa nu fie ceva mai grav va rog sa imi spune-ti. Va multumesc

    • Anca spune:

      te`ai racit.am patit si eu asta…este cistita mai ales ca urinezi des si te ustura…ai racit jos si de asta iti intarzie…iar simptomele de durere a spatelui si a sanilor,sunt pt k trebuia sa iti vina..si te vor tine in continuare pana cand iti vine ciclul.

  4. AdyDeyuTza spune:

    Buna ziua !

    Am si eu o mica problema daca m-ati putea ajuta. Am o sora in varsta de 16 ani. Ii este rau pe fiecare luna inainte de menstruatie sau dupa. Simtomele sunt: transpira foarte rau, ea zice ca isi pierde memoria, are stari de frica, are stare de somnolenta si o inteapa sanii foarte rau.
    Multi medici spun ca trebuie sa ia anticonceptionale pt ca e din cauza hormonilor. Mentioneza ca inca nu si-a inceput viata sexuala.

    Va rog frumos sa imi raspundeti !!!

    Multumesc pentru timpul acordat !!

  5. marina spune:

    buna ziua am si eu o problema , am luat pastila de a 2 zi Postinor si mi-au venit 2 tentative de ciclu la un interval de 4-6 zile intre ele iara la o saptamana iara mi-a venit cilclu si care ma tine si acuma am facut 10 zile de cand sunt pe stop si nu stiu ce sa fac ,este o problema grava? Va multumesc si astept un raspuns !!!

  6. visan narian spune:

    vreau sa va intreb daca la clinica dumneavoastra se poate face un test sa se demonstreze daca este tatal copilului.fata este gravida in 6 luni.sau daca sunteti amabili sami dati numele la vreo clinica unde se poate face asa ceva,sau un nr de telefon.multumesc.

  7. Cristina spune:

    Buna ziua! M-ar interesa cat costa un chiuretaj uterin cu anestezie la dumneavoastra! ( sarcina avand 1luna jumatate)! O zi buna va urez!

  8. Cristina spune:

    Buna ziua, m-ar interesa un consult ginecologic, as vrea sa stiu cat m-ar costa , tin evidenta ca nu mi-am inceput viata sexuala , am 16 ani. Dar de vre-o 4 luni imi intarzie mereu menstruatia… cu cateva zile… si am dureri sub burta….

  9. adriana spune:

    buna ziua !!! Am o problema si nush cat este de grava … am o scurgere gelatinoasa … uneori e galbena,alteori e alba … de ceva timp o am si nu inteleg ce inseamna asta …😦

  10. Roxana spune:

    Vreau sa incep sa iau si eu anticonceptionale si as vrea sa stiu daca sunt necesare niste analize pt ca nu vreau sa am surprize ex: sa ma ingras sau sa ma deformez…Multumesc pt raspuns

  11. Geanina spune:

    am si eu o intrebare. se poate face control pentru a vedea daca o fata mai este sau nu virgina ? daca da … cum se numeste.. si cat costa ?

Lasă un răspuns

